Zdałem prawo jazdy i co teraz?

Jaki motocykl wybrać po zdaniu prawa jazdy

„Zdałem prawo jazdy i co teraz?” Takie pytanie zadaje sobie pewnie większość motocyklistów po zdobyciu odznaki w postaci litery A na swoim dokumencie. W tym krótkim artykule podpowiem Ci jak wybrać swój pierwszy motocykl oraz na co zwrócić uwagę w danej klasie (Naked, Turystyk, Sport).

W pierwszej kolejności musisz sobie uzmysłowić, w jaki sposób będziesz wykorzystywać motocykl.

  • Jazda: raczej krótkie trasy po mieście;
  • Jazda: raczej turystyczne dalekie wypady;

 

Szybka jazda po torze z kumplami lub szukanie adrenaliny w miejskiej dżungli

Chcesz motocykl do miejskich  krótkich i szybkich — podróży. Jeżeli nie przeszkadza Ci odrobina wiatru, a do tego jesteś motocyklistą o wzroście 170 do 185 cm to „naked” jest dla Ciebie strzałem w dziesiątkę.*

* Chociaż w grę wchodzi również turystyk o małej pojemności (ok. 600ccm), ale to potraktuj jako alternatywę.

Moja sugestia z gamy Kawasaki to — w zależności od upodobań wizualnych — Kawasaki Z650 lub Kawasaki Z650RS.

Doskonale wyważone motocykle oferujące genialne proporcje stylu do jakości. Idealne dla początkującego kierowcy.

Pojazdy praktycznie w każdym malowaniu wizualnie cieszą oko. Jednoślady mają kratownicową ramę ubraną w dobrze dobrane kolorystycznie elementy plastikowe.

Atrakcyjny design dopełnia przewidywalny mało awaryjny dwucylindrowy silnik o mocy 68 KM pracujący liniowo w każdym zakresie obrotów. Sumiennie wybacza błędy początkujących kierowców.

Wisienką na torcie są reflektory LED, zwiększające bezpieczeństwo świecąc dłużej i zdecydowanie mocniej od standardowej żarówki.

 

Kawasaki Z650.jpg

 

 

Kawasaki Z650RS.jpg

 
 

Jazda motocyklem w dalekie trasy

Tutaj przede wszystkim musisz skupić się na swojej wygodzie.

Wybierając się w długą trasę, będziesz potrzebował zabrać ze sobą kilka dodatkowych rzeczy (np. woda, namiot, śpiwór czy narzędzia). Wiąże się to z przymusem posiadania dodatkowej przestrzeni bagażowej, która wpływa na spalanie oraz „manewrowalność” sprzętu.

Zanim ruszysz w pierwszą dłuższą trasę, sprawdź w dogodnych dla siebie warunkach, jak jeździ Ci się z kufrem centralnym oraz dwoma bocznymi. Testuj różne kombinacje.

Tutaj uczulam Cię! Zwróć uwagę na sposób montażu kufrów, czy przypadkiem nie będziesz narażony na nieplanowane koszty wynikające z przymusu zakupu dodatkowego stelaża.

Turystyki Kawasaki posiadają specjalny system montażowy wbudowany już w bryłę pojazdu, dzięki czemu kufry boczne ładnie wkomponowują się w sylwetkę motocykla.

Jeżeli chodzi o funkcjonalność, tutaj w grę wchodzi oświetlanie — najlepiej LED — układ przycisków na kierownicy czy ekran TFT LCD, który ułatwia zarządzanie parametrami motocykla w trakcie podróży.

Początkujący, niski i drobny kierowca przy wyborze musi zwrócić uwagę na masę i wyważenie. Nie może Ci się trudno pchać motocykla, lub czuć się niestabilnie na postoju.

Mitem jest obowiązek dotykania podłoża obuma pełnymi stopami. Podbicie wystarczy. Na światłach, spokojnie przytrzymasz sprzęt jedną nogą.

Moja propozycja na pierwszy motocykl turystyczny to Kawasaki Versys 650.

 

Kawasaki Versys 650.jpg

 

 

Kawasaki Versys 650 detale.jpg

 
 

Adepci toru lub mało bezpiecznych rajdów w ruchu miejskim mogą szukać motocykla sportowego

Wybierając pierwszy motocykl, nie sugeruj się mocą. Zbyt duża pojemność silnika wiąże się z niepotrzebną masą i dużą ilością koni mechanicznych, których potencjału i tak nie dasz rady wykorzystać.

 

„Z wielką mocą wiąże się wielka odpowiedzialność!”

                                                                                  Wujek Ben

 

Na „rumakowanie” przyjdzie jeszcze czas. Strach przed większym odkręceniem manetki będzie działał jedynie na Twoją niekorzyść i utrudni Ci rozwój.

Jeżeli nie moc to co?

W tej kategorii najważniejsze są „wspomagacze” w postaci kontroli trakcji czy ABS'u.

Jeżeli planujesz zakup sporta, to koniecznie zwróć uwagę, jak te systemy zachowują się w motocyklu, który sobie upatrzyłeś. W internecie jest wiele testów i porównań, które powinieneś zobaczyć przed podjęciem decyzji.

Nie jednego świeżego — jak również doświadczonego kierowcę — wyciągnęły z opresji.

Gwarantuję Ci, że będąc, w trasie uczucie bezpieczeństwa jest niesamowitym komfortem.

Moja propozycja na pierwszy motocykl sportowy to bezapelacyjnie Kawasaki Ninja 650.

Kawasaki Ninja 650.jpg

 


 

Prywatnie ode mnie: dobrze dopasowany motocykl do potrzeb jeźdźca oraz dodatkowe szkolenia powodują, że z czasem zaczniesz jeździć szybciej, pewniej i przede wszystkim bezpieczniej

Jeżeli nadal szukasz czegoś dla siebie, to zachęcam do kontaktu ze mną. Z przyjemnością doradcę Ci, co wybrać.

U nas w salonie razem z motocyklem zawsze oferujemy pełną „wyprawkę” w postaci pakietu szkoleń czy eventów, na których przetestujesz swój nowy motocykl w każdych warunkach.

 


Autor wpisu.

 

Damian Przybysz.jpg

 

Damian Przybysz

Doradca ds. Sprzedaży w Kawasaki Tłokiński

SKONTAKTUJ SIĘ!

 

ZADZWOŃ
DOJAZD
UMÓW SIĘ NA JAZDĘ

Zapisz się na wydarzenie!

Zapraszamy wszystkich pasjonatów dwóch kółek do wyjątkowego wyjazdu motocyklowego w magiczne Karkonosze! Czeka nas niezapomniana przygoda w dniach 9-12 maja 2024, gdzie razem z naszą załogą Kawasaki Tłokiński Łódź przeżyjesz intensywne chwile w otoczeniu malowniczych krajobrazów i krętych tras.