W tym wpisie wyjaśnimy - w 8 punktach, na które elementy należy zwrócić uwagę - jak przygotować motocykl do sezonu. Przed pierwszym odpaleniem po długie przerwie.
W październiku zeszłego roku wszystkie motocykle w Polsce zapadły w sen zimowy. Dla każdego z nas jest to ciężki okres. Poranki spędzamy, wyglądając przez okno z myślą o upragnionych ciepłych dniach. Spontaniczne wyjazdy, Czechy, Słowacja, Bieszczady, długie proste, szerokie łuki czy ostre winkle. Czas dłuży się niesamowicie…
W końcu przychodzi upragniona wiosna. Rzucasz wszystko. Chwytasz kask, kurtkę, spodnie. Gdzie są rękawice, gdzie kluczyki? - są tam, gdzie zawsze - W szafce, w przedpokoju. Dobra, masz wszystko. Jesteś gotowy!
Czy to samo powiesz o swoim motocyklu? Przecież jego kondycja jest gwarancją Twojego bezpieczeństwa! Motocykl jest jak człowiek. Po tak długim czasie nieruszania się udział w maratonie bez przygotowania kończy się zakwasami, bólem mięśni, a w najgorszym wypadku kontuzją. Co zrobić? Na co zwrócić uwagę? Gdzie kupić części? Który serwis zajmie się tym? Jak przygotować motocykl na zmagania kolejnego sezonu?
Lista punktów kontrolnych, które musisz odhaczyć żeby motocykl był gotowy do sezonu
Jak żyć kiedy brakuje Ci energii - stan naładowania akumulatora
Akumulator to źródło prądu. Bez niego nie odpalisz silnika (Wszyscy czekają, a Twój motocykl tylko „pokasłuje”). Co więcej, jest bardzo wrażliwy na niskie temperatury. Przed pierwszym odpaleniem sprawdź stan elektrolitu i podładuj ogniwo prostownikiem.
Inny scenariusz. Przed przerwą wymontowałeś akumulator ze swojego motocykla. Świetnie! Trzymając ogniwo w ciepłym pomieszczeniu, zagwarantowałeś mu dłuższą żywotność.
Dobra guma to podstawa – kontrola stanu opon
Sprawdź: stan bieżnika i poziom ciśnienia
Jesienią wprowadziłeś motocykl na twardych oponach, minęło kilka miesięcy i z opon zrobił się flak? Spokojnie. Z każdej opony niezależnie od wieku, stopnia zużycia, czy sposobu użytkowania spada ciśnienie!
Zastosowana guma nie jest w 100% szczelna i powietrze ucieka przez mikropory. Do dopompowania wystarczy pompka rowerowa lub kompresor dostępny przy każdej stacji benzynowej.
Jak w salonie kosmetycznym, wszystko ponaciągane – kontrola łańcucha napędowego
Napięcie powinno być zgodne z zaleceniami producenta. Zbyt mocne lub zbyt słabe wiąże się z szybkim zużyciem samego łańcucha oraz współpracujących z nim zębatek.
Widzisz zabrudzenia na łańcuchu? Umyj go dokładnie przed nasmarowaniem! Jednak pamiętaj, że łańcucha nie wolno czyścić używając np. benzyny ekstrakcyjnej. Grozi to zniszczeniem uszczelnień! Po oczyszczeniu i osuszeniu ponownie nasmaruj łańcuch.
Ani kropelki – kontrola szczelności układów
Rzuć okiem na lagi. Sprawdź poziom oleju w silniku. Jeżeli nie wymieniłeś go jesienią, teraz jest na to najlepszy czas! Tak swoją drogą sprawdzanie poziomu oleju przed każdą jazdą to dobry nawyk.
Elektryka prąd nie tyka – kontrola układów elektrycznych i oświetlenia
Duża amplituda temperatur i wilgoć to największy wróg instalacji elektrycznej w Twoim motocyklu. Przetestuj całe oprzyrządowanie. Zobacz czy świecą się wszystkie światła. Przejedź się i sprawdź w trakcie postoju czy przy nagrzanym silniku włącza się wentylator chłodnicy.
Hamuj! – kontrola całego układu hamulcowego
Jeden z elementów „Trójkąta Bezpieczeństwa” - czyli jak nazwa wskazuje — elementów motocykla, które dbają o Twoje bezpieczeństwo.
Skontroluj stan płynu hamulcowego w zbiorniczkach oraz poziom zużycia tarcz i klocków hamulcowych. Po tak długiej przerwie od jeżdżenia sprawne hamulce to totalny obowiązek!
Takim brudnym chcesz jeździć? – Mycie i detailing motocykla
Motocykl po zimie jest cały w kurzu, może nawet pajęczynie. Trzymając się motta „Nowy sezon, nowy ja” zadbaj, żeby Twój pojazd godnie Cię reprezentował.
Pamiętaj, żeby w trakcie mycia nie kierować strumienia wody na łożyska, elektronikę, gaźniki czy wtryski.
Zleć to komuś – Serwis Kawasaki Tłokiński Łódź
Samodzielna kontrola powyższych elementów jest trudna i wiąże się z posiadaniem odpowiedniej wiedzy, sprzętu i przede wszystkim czasu. Napisz do nas jeżeli chcesz mieć pewność, że motocykl jest w 100% gotowy do sezonu.
Przeglądy przeprowadzamy za pomocą narzędzi dostępnych wyłącznie w autoryzowanych serwisach motocyklowych. W trakcie wizyty jesteśmy w stanie zdiagnozować ukryte wady.
Uratujemy Cię od dużo większych kosztów. Po badaniu dostaniesz obszerny raport wraz z wyceną działań. Ty decydujesz o zakresie prac, jakie dla Ciebie wykonamy.